Så mycket att göra på Campus Helsingborg och så lite tid…!

Som titeln säger: Det finns så mycket kul att engagera sig i på Campus Helsingborg så att dygnet behöver fler timmar!

Cirka en månad har redan gått sedan skolstart och hösten har nu kommit till Helsinborg, trots det är det fantastiskt hur fint väder södra Sverige bjuder på.! 🙂

Nu har universitetets kår Stampus samt sektionen Agora båda haft sina ”öppna hus” där de har bjudit in oss studenter för att informera om hur man kan engagera sig hos dem på olika sätt under sin skoltid. Hur bra är inte detta? En liten break ibland från alla studier och en chans att få umgås med alla utanför skolkorridoren! Samtidigt som det kan underlätta studietiden, säkerligen förgylla den och perfekt att skriva till på CV:et. Alla flugor i en smäll!

Stampus har bland annat matlag, barlag, eventutskott, sport och radio. Jag signade upp mig på de flesta (vill ju inte gå miste om något!) och har hunnit testa på matlaget och har lirat lite vollyboll. Hur kul som helst så lär fortsätta med det och om någon vecka blir det att testa att stå i baren.

Agora bjöd på en (URGOOD!) frukostbuffé imorse där de presenterade sina olika projekt de sysslar med såsom nollningen, vårbalen och agora-dagen. Agora är uppdelad i olika utskott så man kan engagera sig i det man är intresserad. Får se vad jag ska ge mig in på här! Igår var jag i alla fall på en föreläsning ”know your rights” med utbildningsutskottet som klassrepresentant, givande och intressant att det faktiskt är så mycket vi som studenter har rätt att säga till om och framförallt säga ifrån om.

14509332_10154514293129378_1222370996_n

Tentapluggandet är dessutom i fullfart och imorgon skriver vi alla i Service Management år 1 terminens första tenta. Heja oss!

Fikapauser och kaffe i mängder är givet vid tentaplugg!

Så nu väntar mer plugg, vi hörs! / Saga