Så här kan det se ut…

Hej på er!

Längesedan sist, något som beror på att den senaste tiden varit mycket intensiv och inneburit mycket jobb. Dagarna, veckorna och månaderna rusar förbi och jag inser att jag nu varit anställd på min nuvarande arbetsplats i snart fem månader. Helt otoligt! Som det ser ut nu har jag två månader kvar (då jag är visstidsanställd) och jag håller ständigt utkik efter något nytt jobb efter nyår.

I veckan som gick var jag på intervju för en tjänst som koordinator. Av 150 sökande var jag en av sju sökande som gick vidare till första intervju. Att gå på intevju tänkte jag till en början inte skulle vara en bigg deal men när det närmade sig blev jag alltmer nervös. Vilka frågor ska de ställa, vilka är egentligen mina styrkor & svagheter och framförallt den avgörande frågan varför ska de anställa mig och inte någon av de sex andra? När jag väl kom till intervjun visade det sig att det snarare var ett samtal än en intervju. Det vill säga att jag och rekryteringsansvarig öppet pratade om vad tjänsten skulle innebära, vem jag var samt vad jag hade för funderingar, vilket kändes bra. Samtalet som helhet kändes bra men trots det fick jag följande svar på mailen följande dag.

Hej Carolin!

Tack för trevlig möte sist. Jag har valt att inte bjuda in dig till nästa intervjuomgång. Tycker du har de egenskaper som vi söker men konkurrensen har varit hård och den gången har jag valt tre andra kandidater. Vill ändå tacka för ditt visade intresse och hoppas att jag får återkomma till dig om vi har någon tjänst som jag tror passar dig framöver.

Så här kan alltså ett urvalsbesked se ut och trots motgång denna gång är det bara att ladda om! Något som motiverar mig oerhört är att flera av mina goda vänner från Campus har fått positiva besked. Senast i veckan som gick blev ett av mina fadderbarn från Campus erbjuden ett fantastiskt spännande och utvecklande jobb, vilket verkligen känns kul! Snart får vi hoppas att det är min tur 🙂

Ha det gott!

20 oktober, 2010

En kommentar

1. Kristina

Att de inte förstår vilken pärla de tackar nej till! Lyckliga dem som till slut anställer dig!