Ny skolböcker och sista sommarlovsveckan!

Jag heter Sara och är en ny bloggare här på Service Management bloggen. Spännande!

Om en vecka börjar skolan. En ny termin med nya kurser och nya utmaningar. Det ska bli så spännande! Jag har redan köpt alla böcker, släpat hem en hel stor låda med kurslitteratur och börjat bläddra i böckerna. Det är många böcker och det känns lite overkligt att den första tentan bara är tre veckor bort.

Innan skolan börjar på måndag så drar dock den fantastiska Nollningen igång. Nollningen är drygt två veckors introduktion för de nya studenterna på Cmapus Helsingborg. Ett sätt att hälsa dem välkomna, hjälpa dem att lära känna varandra under mer avslappnade former och visa dem en del av Helsingborgs fantastiska studentliv. Som styrelsemedlem kommer jag att delta en hel del i nollningen, planeringen är redan så gott som klar och de tär bara finliret kvar innan vi kör all in i två veckor! För mig som tyvärr inte kunde vara med så mycket under min egen nollning ska det bli superkul att den här gången faktiskt kunna delta om än från ett något annat perspektiv!

22 augusti, 2011