Monday 08.00 a.m.

En bra grej med att bo där jag bor nu är att Pålsjöskog ligger alldeles runt knuten. Detta gör att man now and then kan ta en riktig långpromenad. Idag hade jag bestämt träff med en av kommande Novischeriets sittningsansvariga. Stephanie för att powerwalka. Klockan åtta gav vi oss iväg och det var länge sedan en promenad gav så mycket. Efter ett tag bestämde vi oss för att springa istället. Så underbart skönt att komma igång tidigt på morgonen.

Nu är jag hemma i lägenheten med en pojkvän som frenetiskt vispar grädde till den varma chokladen. Jag håller koll på bullarna och sconesen i ugnen. I eftermiddag är det dags för Novischeriemöte. Nya Novischeriet möter det gamla för att utbyta erfarenheter från livet och Novischeriet. Det känns som att det här kommer att bli en bra dag.

30 november, 2009

Studentliv