Jag vill skapa mina egna möjligheter

Morgondagen är snart här, i snart ett halvår har den noggrant planerats. Hela resan har genomsyrats av glädje och engagemang, den resan är snart slut.

Fjärilarna i magen är på plats och jag ser verkligen fram emot Studentmästerskapen i Entreprenörskap som tar plats på E7 imorgon. Projektgruppen har varit fantastisk och delat både med- och motgångar. Vi har kämpat i Laserdome, skrattat en hel och tillsammans skapat något otroligt. En mötesplats för entreprenörskap. Anmäl er som besökare på www.smie.se, få lunch och ett stort mått inspiration!

SMIE

Arbetet med SMIE har varit varierande, utmanande, stundtals otroligt jobbigt men mest har det varit fruktansvärt roligt. Jag har lärt känna nya vänner i projektgruppen, minglat med näringslivet och stått på scen inför 170 personer. Adrenalinkicken går inte att beskriva.

Genom projektet har jag också fått möjligheten att vara med i media. Igår kunde man se en blek tjej berätta om entreprenörskap i CITY Helsingborg och idag publicerades en kort intervju i Helsingborgs Dagblad. Man brukar säga att övning ger färdighet men det är lika nervöst varje gång. Samtidigt är jag väldigt glad att jag fått chansen att inspirera andra. Idag har mött många leenden på stan.

Skärmavbild 2013-04-26 kl. 13.25.44

Såhär ser intervjun ut i tryckt form. Ni kan läsa den här. Duktiga bloggkollegan Wilhelm Öhman har tagit bilden, tack Wille!

Vill dessutom passa på och dela med mig av en godbit från förmiddagen. Tågkonduktören gjorde nämligen min dag. Med musik i lurarna och biljetten i högsta hugg passade jag på att planera resten av dagen under tågresan. När konduktören kom för att kolla min biljett märkte jag att han ställde en fråga men jag uppfattade inte den. Han upprepade frågan när jag tagit av hörlurarna. Min ålder? 19. Jag åker nämligen fortfarande på barnbiljett. Han ville att jag skulle legitimera mig och jag börjar stressa för att så fort som möjligt få upp mitt ID (nej, jag har inte körkort än). ”Du behöver inte stressa, ta det lugnt!” Förklarade att det bara är en sådan dag som är lite stressigare än vanligt. Han frågade också vad jag stressade upp mig för. När jag lyckats fiska upp kortet ur de smala facken på mobilskalet nämner jag SMIE i förbifarten. Han lyser upp och önskar mig lycka till när han fått bekräftat min ålder. Då det är dags att hoppa av ser jag samma konduktör luta sig ut från förarhyttet på tåget och hojtar ännu en gång att han önskar mig ett stort lycka till. Jag påbörjar den korta promenaden hem med världens största leende.

Glöm nu inte att kämpa för er själva och skapa era egna möjligheter. Kom ihåg att du är bra! Avslutar (såklart) med en uppmaning och ett citat. Vi ses i korridoren!

Be nice!

Good things come to those who wait. Good things come to those who work their asses off and never give up.” – Unknown.