Inte alltid en dans på rosor

Det är väldigt mycket som är bra med att plugga. Man lär känna en massa trevliga människor, man kan lägga upp sitt schema lite hur man vill och vara ”sin egna chef”, man får chans att gå på trevliga events men framförallt – man lär sig massor och utvecklas väldigt mycket som person.

Under den senaste tiden har vi avslutat kursen Ledarskap, organisation och affärsutveckling – min favoritkurs hittills. Nu har vi börjat kursen Ekonomi- och verksamhetsstyrning som helt ärligt inte är en av mina favoriter, men den är nog så viktig såklart.

Mestadels av tiden lägger jag just nu på att fundera över höstens praktik eller studier. Jag vet ännu inte hur det blir och vad jag vill helst men det kommer förhoppningsvis klarna snart. Många av er som läser är nog själva i valet och kvalet just nu inför att hoppa på en utbildning till hösten så ni kanske vet hur det känns.. 😉

Jag bor tillsammans med 3 av mina bästa vänner, som också pluggar, och det är verkligen skönt att vi kan finna stöd i varandra när man har mycket att tänka på som rör skolan. Det är inte alltid en dans på rosor och att kunna dela sina tankar kring det med andra som är i samma situation är verkligen uppskattat.

Om ni vill se en liten kort filmsnutt om min utbildning och hur jag upplever pendlingen mellan Lund och Helsingborg kan ni kolla in den här:

Tänkte avsluta med ett citat a la Joy 😉
It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change. – Charles Darwin

10 april, 2013

Okategoriserade

En kommentar

1. Make the best out of your studies! | Service Management Blogg

[…] Service Management Blogg Morgondagens ledare bloggar om studentlivet ← Inte alltid en dans på rosor […]