Kunskapslucka

Efter måndagens tenta och tisdagens kursstart för D-uppsatsen har veckan gått i rasande fart. Mestadels har jag och mina författarkollegor letat artiklar inom vårt forskningsområde och med en återblick på alla de artiklar vi har hunnit läsa anser jag att vi har lyckats fånga in vårt forskningsfält relativt väl.

En uppsats på magisternivå kräver nämligen att vi ska fylla en kunskapslucka, det vill säga att bidra till forskningen genom att studera ett område av ett forskningsfält som inte redan har blivit undersökt. Detta krav har lett till att vi fram och tillbaka har diskuterat såväl syfte, frågeställning och forsknings metod för att hitta ett område som fångat vårt intresse och vi är på god väg att hitta rätt.

I går eftermiddag fick jag dock en paus från litteratursökningen då vi hade Öppet Hus på Campus. Jag var väldigt glad över att se så många entusiastiska blivande studenter på Campus.

Glöm inte att ansöka innan 15 april!