Höst, kommande utmaningar och en fantastisk chans

Hej alla sommarglada nuvarande och blivande studenter,

Sedan jag avslutade mitt andra studieår på Service Management så har jag hunnit med en hel del. Sommaren har bjudit på jobb som ekonomiansvarig, sol, bad och en massa trevliga möten. Nu börjar dock uppladdningen inför hösten och det ska bli riktigt roligt att komma tillbaka till Universitetet. Nya utmaningar, nya möten och ny kunskap som bara väntar. Alltid lika spännande.

MIH Future Mentorship programme

Något annat fantastiskt som drar igång nu till hösten är MIH Future Mentor. MIH Future Mentor är ett årligen återkommande mentorskapsprogram där en student eller person under 30 år och någon som har erfarenhet från näringslivet och livet generellt träffas under ca ett halv år för att ta del av varandras erfarenheter, tankar, åsikter och resonemang. Grundtanken med mentorskapet är att det ska vara ett möte mellan nutid och framtid som präglas av engagemang, utbyte och utveckling.

Med mentorn finns det mycket man kan prata om. En god början är att bekanta sig med varandra, sen ligger fokus ofta på karriär- och studieval. Det kan också handla om att lära känna sina styrkor och svagheter genom de reflektioner man har möjligheten att dela med sin mentor. Vissa möten kan också ha ett mer praktiskt syfte där man diskuterar mer praktiska saker som jobbintervjuer och CV-struktur. Genom att dela med dig av dina åsikter och tankar, vara öppen och lyhörd kan mentorskapet ge dig oerhört mycket.

För att ta del av detta fantastiska mentorskap krävs att man är medlem i MIH Future, mer information om hur du går tillväga finns HÄR.

Om du har några frågor tveka inte att maila mentor@mih.m.se

10 augusti, 2011

MiH