Hand i hand med Service Management

Förra veckan hade vi introduktionen för kandidatuppsatsen som skall skrivas nu under våren. Tänk att tre år går så fort och att vi nu om bara ett par månader inte längre kan säga att vi är studenter. Personligen tycker jag att uppsatsen skall bli enormt kul och lärorikt då jag är väldigt nöjd med vårt valda ämne som handlar om rekrytering och Human Resource Management.

Det som snurrar i mångas huvuden just nu är ”vad som händer efter studierna”. Och jag, som aldrig någonsin har varit en människa som lagt för mycket tid åt sådana saker, utan alltid tänkt att det löser sig ändå, har nu ungefär tusen olika mål som går i olika riktningar. Vilket mål skall jag sikta på? När man sedan har en kandidat i Service Management, ja – och det här är en fråga jag får ofta – vad blir man då?

Det finns mängder av vägar att gå, skulle jag vilja säga. Även om det just nu kan kännas stort och, samtidigt som det är ofantligt spännande att tänka över framtiden, så är det ju också lite läskigt att lämna den trygga studentbubblan. Just nu håller jag på att söka jobb, och det känns skönt att ha min utbildning med mig, som en trygg hand att hålla i. Just nu kan bara tiden avvisa var jag kommer hamna sedan, men jag känner mig lugn, trygg och säker på att det kommer ordna sig. För hur just min väg kommer att se ut, det bestämmer ju faktiskt bara jag. Jag ser ljust på framtiden och inväntar den med spänning! Så, här kommer jag – hand i hand med Service Management!

Vill ni läsa mer om vad studenter har gjort efter examen – kolla in HÄR!

02 april, 2013