Det börjar dra ihop sig!

Det känns lite konstigt att det faktiskt börjar närmar sig slutet av Food Service Management programmet för min del och det börjar bli dags att tänka över vad som är nästa steg i ”karriären”. Efter närmare tre år av en mer eller mindre utstakad väg är det dags att komma fram till vad jag vill göra och jobba med nu när jag är färdig.

Jag har titta lite på hur det har gått för tidigare alumner (studenter som tagit examen från programmet tidigare år) och det verkar finnas en mängd olika yrken som vi som har läst FSM har behörighet och kompetenser att söka till tack vare att vi har en så bred bas, som bygger både på management och livsmedelsteknik.

Exempel på olika yrken som Food-studenter kan ansöka till, och har fått, är exempelvis:

• Key Account Manage
  • Brand Manager
  • Kvalitets chef
  • Produkt utvecklare
  • Egen företagare
  • Måltidsplanerare för skolor/sjukhus/äldreomsorg
  • Marknadsförare
  • Konsult till livsmedelsföretag

Listan är lång och skulle kunna göras ännu längre, nu får jag bara hoppas att det dyker upp ett jobb som är rätt för mig men det är jag helt övertygad om att det gör, livsmedelsindustrin behöver kompetent och utbildat folk, och vi som går FSM lever utan tvekan upp till de krav som industrin ställer!!

Är du intresserad av Food Service Management, kom och prata med mig när Campus har öppet hus den 14 Mars!!

05 mars, 2013