Den roligaste kursen

Vi läser nu vår inriktningskurs SMKB15 – Mobilitet och Hållbarhet, men låt er inte luras av namnet kära läsare, det är nämligen så att det är en lååång process att ändra ett namn på en kurs på ett Univeristet. (ref. Jan Henrik) Det är nämligen så att kursen även har ett inslag av entreprenörskap och innovationer – vilket är något som tilltalar mig väldigt mycket. Det känns verkligen som ett ämne i tiden och vi är just nu inne på sista delen av kursen som är att skriva en Affärsplan.  Där gäller det att tänka till och då vi inte hade några anvisningar om speciell litteratur så gick jag ner i källaren och rotade fram min pärm från Ung Företagsamhet, från när jag och ett par tjejkompisar drev UF Smycken och Design på gymnasiet, där fann jag en hel del bra grejer när det gäller att skriva affärsidéer och affärslpaner – mycket bra och en släng nostalgi på den =)

Slutsats: Toppenkurs som ger ett perspektiv på en karriärväg som egen företagare! Har ni också blivit nyfikna på egetföretagande eller vill starta ett företag men inte har någon idé om vad? Engagera dig i FENA eller besök något av våra event så som företagsfika eller idéforum =)

Nu söker vi även glada och drivna personer som vill vara med och skapa ett nytt projekt till våren!mer info på www.fena.nu/helsingborg eller maila till ordforande.helsingborg@fena.nu

– Gör verklighet av dina idéer innan någon annan gör det!

09 december, 2010

Föreläsningar Studier