Då var det måndag igen!

Då var det måndag igen och en ny vecka på ingång! Veckorna springer förbi och snart är vi inne i november. Sju veckor med case är nu över och det har verkligen varit en intensiv period! Det började med fyra case som examinerades genom muntligt seminarium. Detta var något helt nytt som var både roligt och oerhört intensivt. Tänk dig att ni är tjugo personer som alla vill visa er kunskap – muntligt! Men efter varje seminarium blev alla bättre på att följa med i diskussionen efter hur den utvecklades och det blev inga upprepningar av information helt enkelt. Efter detta började vi med case i grupper om fyra personer och helt plötsligt höjdes svårighetsgraden ganska mycket! Därför har de tre senaste veckorna varit ännu mer intensiva, men väldigt roliga.

Glömde bort att presentera mig förresten! Jag heter Sarah Boustedt och är ny på det här med att blogga för institutionen för Service Management. Jag bor i Helsingborg och läser min femte termin på Service Management med inriktning turism.

Hur hamnade jag här? Jo efter tre härliga säsonger utomlands där jag dessutom avslutade min sista med en bruten fot i Val D’Isere, så kände jag att det var dags att börja plugga! Jag hade ganska länge haft ett intresse för utbildningen men alltid tänkt att jag skulle läsa retail. Så blev det dock inte, efter några säsonger förstärktes mitt intresse för turism och på den vägen är det.

11737923_10155777352720702_4764724849545054477_n

Nu ska jag dyka ner i all teori som vi har gått igenom under våra sju veckor med case, för att ha lite kött på benen inför vårt Live-case som skrivs individuellt.
Ha en härlig vecka allihopa!

19 oktober, 2015

Prat om mest ingenting Studier