Då kör vi, tredje gången gillt!

Välkomna hit och välkomna tillbaka alla nya och gamla studenter!
Hoppas ni har överlevt första 1,5 veckan och börjar komma in i study mode igen, vi är nog alla lite segstartade i början oavsett om man läser första, andra eller tredje året. Oavsett så är vi igång igen, vare sig vi vill eller inte! 😉
Kan knappt fatta att jag nu läser 3:e året, hur är det möjligt att tiden gått så snabbt? Det var det första jag tänkte när jag tog stegen upp för trappan på Campus förra måndagen.

Tillbaka på vårt kära Campus

Detta är andra året jag medverkar i blogg-teamet och i år tänkte jag försöka skriva om plugginspiration, plugg i allmänhet, föreläsningar & gästföreläsningar, studentliv & studentkul och såklart lite om vad som händer efter examen.. Ni får gärna komma med önskemål och frågor som rör allt från hur det är att läsa Equality and Diversity Management på Campus till att bo i Helsingborg till hur studentlivet är till… ja vad ni nu kan tänkas undra över! 🙂

Vi hade vårt första bloggmöte denna eftermiddag. Tyvärr var det bara jag och Joy från gänget som kunde komma men vi hade en mysig fika med vår nya, härliga kommunikatör Hannah och hann diskutera kring allt från plugget och framtiden till pojkvänner, fest, ångest och andningsterapi..?! Mer om det kanske kommer från antingen min eller Joys sida! 😉

Vi som läser 3:e året på EDM har denna termin möjligheten att ganska fritt välja mellan praktik eller kurser. Jag hade många val att stå inför och står egentligen fortfarande i reserv till en kurs i Arbets- och organisationspsykologi i Lund, men trycket var högt i år så jag läser nu istället en fortsättningskurs som ingår i programmet och som läses tillsammans med de 4 huvudinriktningarna i Service Management (Turism, Hotell&Restaurang, Retail och Hälsa). Kursen heter Strategi- och verksamhetsstyrning och vi kommer även läsa 15hp Ledarskap under höstterminen. Spännande!

Såhär kan det se ut
11 september, 2013

3 comments

1. Uppdatering | Service Management Blogg

[…] Service Management Blogg Morgondagens ledare bloggar om studentlivet ← Då kör vi, tredje gången gillt! […]

2. Sanna

Jag funderar på att söka till Equality and Diversity Management till våren och jag undrar lite om pendlande mellan Lund och Helsingborg. Är det många studenter som pendlar och hur mycket kostar det ungefär? 🙂

3. rebecca

Hej Sanna! Vad roligt att du hittat hit och till utbildningen för Equality and Diversity Management! Tyvärr går det bara att söka till utbildningen med start på höstterminen. Det är dessvärre så med de flesta kandidatutbildningarna, att programstarten enbart är på hösten. Det är generellt väldigt vanligt att man pendlar både till och från Lund och Helsingborg och vi har dessutom många elever från Malmö och ja, flera ställen däremellan på utbildningen. I min klass har vi en blandad kompott med studenter som pendlar från Malmö, Lund, Landskrona och Helsingborg. Man kan köpa ett pendelkort med studentrabatt på Skånetrafiken, det kostar runt 850 kr/månad och det passar ju perfekt för de månader du behöver pendla (Bor man i Helsingborg eller Lund behöver man ju bara pendla ungefär halva studietiden från resp. ort då utbildningen är ungefär 50/50 fördelat mellan Lund & Hbg).
    Hör av dig om du har fler frågor! 🙂 Hälsningar, Rebecca

Kommentarsfältet är stängt.