Avdelning: Svårt att hitta kompetent personal

Eftersom jag läser inriktningen Retail har jag ett stort intresse för detalj- och dagligvaruhandel. Varje vardag får jag ett mail från Dagens Handel där man kan ta del av de senaste nyheterna inom de två ovanstående branscherna (För er som sökt Retail eler bara är intresserade: Börja mailprenumerera redan nu, de dagliga mailen är en väldigt bra källa för aktuell information).

Idag läste jag följande artikel och med ens förstod jag att jag går helt rätt utbildning. Det behövs kompetent folk i handeln och kompetent är precis det jag kommer att vara när jag tar min examen(om jag inte redan är det). Känns skönt att veta att det finns en marknad där ute. Att om man anstränger sig så har man möjligheterna att komma riktigt långt.

03 maj, 2010

Intressant Studier